Choď na obsah Choď na menu
Reklama
Reklama
 


Ako Vladimír Palko rozdával milióny

5. 10. 2008

Pred svojim odchodom zadal českej firme Takt 7 prieskumov verejnej mienky. Každý po rovných milión korún. Stihli ich vypracovať päť a teda Ministerstvo vnútra muselo uhradiť 5 miliónov. Bežne sa takéto prieskumy robia podľa Hospodárskych novín za štvrť až pol milióna (My ich budeme zakrátko robiť za 25 – 50 tisíc, prieskumy s najviac 5 otázkami s 1250 respondentami aj za 15 tisíc). Kauza Vladimíra Palka bolo „ostro“ sledované médiami alebo tzv. Transparency International. Za všetky na oživenie si pamäti napr. článok v Hospodárskych novinách. Každý sa však, ako je to pre manipulatívne médiá typické zaoberal takmer len tým, že medzi otázkami boli aj také, podľa môjho názoru síce možno trochu trápne až smiešne,* ale inak, z hľadiska práva úplne nevinná otázka: „Myslíte si, že Vladimír Palko je správny chlap?“ Nikto sa odvtedy nezaoberal tým, a žiadna filiálka Transparency International, kdekoľvek vo svete si neposvieti na skutočnosť, že po zaplatení radových anketárov, majitelia zarobia pri takýchto prieskumoch, či už stoja štvrť, pol, alebo celý milión desaťtisíce korún na každú hodinu spracovávania výsledkov, čo je viac ako rádove väčšia suma ako sú platy vysokoškolských profesorov (V tomto článku nejde o ich zvyšovanie). Nehovoriac o tom, že všetky tieto prieskumy sú na viacerých stupňoch netransparentné a teda aj manipulovateľné.

Prvé transparentné a teda aj nemanipulovateľné práve prebiehajú v Unisteri a sú zverejňované aj na tejto stránke. Rovnakou „metódou“ by bolo možné vykonávať aj prieskumy anonymné (Respondent by si pod svojím kódom mohol overiť, že jeho odpovede zmanipulované neboli.

 

*Z toho hľadiska, že v tzv. parlamentných demokraciách, tak ako aj v iných diktatúrach, nemá byť obyčajným smrteľníkom nahliadnuté na základe akých podkladov, ale aj schopností sa minister, premiér, prezident, ale aj ktorýkoľvek poslanec rozhoduje, sú však aj Palkove otázky „logické.“ Veď v týchto režimoch aj voľby sa zameriavajú na voliča hlavne s otázkou, ktorú si má klásť a ktorú si z nich aj drvivá väčšina kladie: „Je X. Y. správny chlap (správna žena)?“

 
Reklama

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.